CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, 21 September 2012

Besties


Come to think of it, aku rasa bertuah sangat sebab ada sorang kawan yang betul-betul kawan..
sekarang ni kan susah untuk kita nak jumpa or dapat kawan baik..
yang betul-betul baik.. sekarang ni lah baru aku jumpa kawan baik..
selama ni dia bukan kawan baik aku.. tapi dia kawan kelas, kawan sekolah.. just tu je..
then sekarang ni baru aku rasakan yang dia lah kawan baik yang betul-betul baik..
kawan baik ni kita tak boleh terus labelkan dia kan.. 
makan masa untuk dia jadi kawan yang betul-berul baik..
dia sangat baik, sudi kongsi masalah dengan aku, kongsi rahsia jugak dengan aku, sudi dengar masalah and riuh rendah aku..
she's everything.. paling terbaik.. if aku sedih, dia sampai sanggup datang amik aku and bawak ke tempat yang tenang untuk aku luahkan..
baik sangat-sangat.. tak ramai orang macam dia.. alhamdulillah aku bertuah..
kalau dia dah lama rasa aku kawan baik dia, sorry sebab sekarang aku baru tersedar yang dia lah kawan yang paling terbaik ..
jujur dari hati aku sendiri.. tak tipu.. (adakah aku seperti pakwe dia? of course not!)
Bukannya apa, aku selama ni tak pernah percayakan any BFF thing..
aku rasa kawan baik tu kawan sementara je.. kawan untuk beberapa tahun..
then kalau pindah sekolah or belajar kat tempat lain, kawan baik tu dah takde makne lagi..
kawan baik tu akan jumpa kawan baik yang lain..sebab tu aku tak percayakan BFF..
 
kawan baik aku sekarang tu Pieqa..
cantik kan dia? dia tinggi..
serupa model dah dia ni.. cantik and tinggi..
beauty with a brain.. dia pandai.. lagi-lagi subject math..
dia memang suka math.. dulu time SPM, dia ajar aku math kalau aku tak faham..
dia dapat A subject math dalam SPM.. dia memang boleh struggle math..
kami tuisyen sama-sama..sekolah pun satu class.. cuma tak duduk sebelah-sebelah je..
dia jenis tak suka pendam.. if dia ceritakan masalah dia kat aku, dia  tak suka tipu perasaan dia sendiri..
if dia sedih nak nangis, dia akan terus nangis.. tak cover kuat depan kawan aku..
sebab dia tau aku faham masalah dia..be strong pieqa..
well pieqa, as you know, kita ada masalah yang sama..
 Cuma situasi je berbeza..kau dah bersabar dengan masalah tu dah lama..
Aku baru dapat masalah tu..and aku tak tau..
Aku taktau sama ada aku boleh sanggup bersabar ke tak dengan masalah tu..
Pieqa, kita sama-sama sabar eh?
Dugaan kita tu cuma sikit je yang tuhan bagi.. Tu tandanya Allah sayangkan kita..
Kalau dia tak sayang, takde maknenye dia nak menduga kita..
So we should proud of it yunk..
and by the way, my point is, i love you pieqa..
as a friend.. a best friend..
jangan rasa boring ye keluar and berbual dengan aku..
i know aku ni jenis boring sikit, tapi hope kau tak kisah..
i hope you had a better life in future.. XOXO
I'm gonna sleep now..
1.17am already.
so goodnight! bye!



0 dedaun pudina: