CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, 18 August 2011

think positive zarith zufisya..

bila-bila fikir balik,keadaan aku nie taklah teruk sangat..
aku bersyukur sangat sebab Allah  tak tarik apa yang dia dah bagi kat aku..
aku still ada tangan..siap boleh makan sendiri lagi..
aku ada kaki,siap boleh berjalan lagi..and boleh drive balik..
aku tak ada cacat apa-apa..
cuma ada parut-parut kecil..
aku rasa benda tu boleh hilang kalau aku rajin sapu krim anti-parut..
aku ada kereta pun aku bersyukur..
even kereta kancil,ada jugak kereta..
orang lain tak ada kereta sendiri..
orang lain naik motor je..
orang ada motor pun dia bersyukur..
at least dia ada motor daripada tak ada langsung..
motor tu better dari naik basikal..
orang yang naik basikal pun bersyukur ada basikal daripada jalan kaki..
orang yang jalan kaki pun bersyukur sebab dia boleh berjalan..
orang yang boleh berjalan pun bersyukur boleh berjalan daripada boleh terduduk je..
lumpur lah katakan..
orang yang tak boleh berjalan pun bersyukur sebab dia masih belum teruk..
better daripada orang yang terbaring terkebil-kebil je..
orang yang hanya boleh baring terkebil-kebil pun bersyukur sebab dia masih hidup daripada mati..
kalau mati,mesti ahli keluarga dia sangat-sangat sedih..
so aku bersyukur sangat-sangat..
terima kasih abah..zarith terhutang budi dekat abah..
i love you so much dad..

0 dedaun pudina: