CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, 7 August 2011

padang masyar



wow..aku suka baca pasal padang masyar kat buku..
even menakutkan aku,tapi itulah yang akan terjadi kan..
so nak or taknak,kita kene jalani jugak kan..
so biar aku share sikit la kat y'all..
okay,padang masyar ni tanah berpasir putih yg sangat-sangat luas n mendatar..
so kat padang masyar nie lah makhluk-makhluk Allah yg berada daripade 7 lapis langit n bumi  nie ada..
ape dia tu?okay aku explain..
contohnya manusia lah of caurse,jin,malaikat and yang lain-lain tu aku tak ingat..
sorry ye kawan kawan..
okay so manusia pertama yang bangun or bangkit ialah nabi muhammad..
okay so benda yang hidup nie semua dah tak bernyawa,Allah akan buat tiupan pertama and kedua..
tak faham?tiupan pertama tu Allah akan goncangkan alam sampai mati semua manusia n apa yang Allah ciptakan tu. n buat apa yang Allah cipta tu mati..
 n kedua tu yang menyebabkan orang-orang yang tak bernyawa tu hidup semula n keluar dari kubur masing-masing..
tapi hati semua manusia berdebar-debar sebab takut..
kita datang bersendirian sebab kita datang ke hari kiamat bersendirian..
masing-masing datang dengan lain-lain gayanya..
ada yang datang dalam keadaan buta,kelabu mata dia,bisu,pekak, n macam-macam lagi lah..
aku nie pun tak habis baca lagi..
tapi memang syok baca bab-bab gini..
nanti aku cerita yang bab ke-2 n ke-3 okay..
thanks sebab baca..assalammualaikum

0 dedaun pudina: