CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, 14 April 2010

Bulimia Nervosa

Actually aku nie ade penyakit Bulimia Nervosa.Tak tau penyakit tu??

Bulimia tu satu gangguan atau gangguan pada pola pemakanan iaitu makan dalam kuantiti yang berlebihan n berusaha memuntahkan balik makanan yang dah di makan. Usually lepas makan,Aku akan menjolok tekak untuk muntah.penyakit ni tidak dapat dilihat pada mata kasar orang lain.Sesetengah penghidap penyakit ini mudah berilustrasi seperti merasa diri mempunyai banyak lemak, berasa gemuk dan lain-lain lagi yang boleh menganggu kehidupan seharian mereka.

Memang lah geli kan..Tapi nak wat camne..Mula2 memang akan muntahkan balik ape yang aku dah makan..Tapi bila dah lama2 tu,pas makan je,akan rase tekak tu nak kuarkan makanan tu dengan sendirinyer..Bahaye tu..Nasib baik lah boleh kawal ckit2 skang...Agaknyer kalau dulu tak wat camnie,aku dah gemok giler dah coz aku nie memang suuuuuuuke makan!

0 dedaun pudina: