CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, 24 March 2010

Akulah pahlawan!




Jeng Jeng Jeng...

padahal bukannya ade pape pun..
satu2 masalah datang berguling..dahlah abah pecahkan air yang mak bagi(air kopi) then nak salahkan mak sebab letak tepi sangat.So sape yang kene lap??Aku jugak yang kene lap....Memang dalam aty sakit aty sangat2.Tapi takpe lah..Mase aku nga lap air tumpah tu,Tibe2 ade jiran cine kiteorang datang dari pintu belakang jerit2 kat aku n abah yang ade kebakaran..Mule2 aku n abah ingat rumah kiteorang yang terbakar sebab care orang cine tu cakap cam kiteorang punyer rumah yang terbakar..dengan panic nyer aku ikot orang cine tu g dapur..tapi dah sampai dapur,takde ape2..tapi just dengar bunyi cerek yang tak tutup..Pelik jugak aku sebab rumah aku tak pakai cerek pun..Bile aku kluar pintu blakang rumah aku,aku tengok ade dalam 7 orang kat luar blakang jengah2 rumah jiran blakang rumah aku tu(rumah haziqah)..bile aku mengendap tingkap rumah jiran aku tu,Rupenyer cerek dia dah berbunyi lame gila,Dah berasap,Maybe air dah kering sebab tak tutup n takde sape2 pun kat rumah dia..mane tah pegi orang2 kat uma dia tu..Then aku masok rumah aku coz abah panggil..Kiteorang naik kete,Then pegi pejabat pos(Tempat keje tuan rumah tu)..Mase dalam perjalanan,Kiteorang dapat call dari mak yang cerek tu dah tutup pakai jolok galah dari tingkap..jiran cine yang wat..So lege lah time tu..Abah jumpe owner rumah tu,cite ape yang berlaku,owner rumah tu dah nak gugur jantung dengar n berasap nan anak dia pegi mrayap tapi lupe yang anak dia tu jerang air..Careless btol..So the moral of the story,Jangan Jerang Air..wakakakakakakakaka:)

0 dedaun pudina: